Mobile-Friendly


Ofera utilizatorilor o experienta completa pe dispozitivele mobile!

Din ce in ce mai multe persoane folosesc telefonul mobil pentru a accesa internetul, astfel Google a hotarat adaptarea algoritmilor la aceasta continua crestere.

Update-ul algoritmilor din 21.04.2015 a generat doua mari schimbari:

1. Prioritizarea site-urile mobile-friendly in rezultatele cautarilor efectuate pe mobil:

Mai exact, mobile-friendliness este un nou factor luat in calcul la pozitionare. Acest lucru inseamna ca userii vor primi rezultate relevante adaptate dispozitivului folosit in acel moment.

2. Includerea aplicatiilor relevante in rezultatele cautarilor efectuate pe mobil:

Un nou factor de pozitionare consta in informatiile preluate din aplicatiile indexate. Pornind de la continutul aplicatiilor, acestea vor fi evidentiate la cautarile efectuate de userii care le au instalate.

Acest update:


- influenteaza rezultatele cautarilor efectuate pe telefonul mobil

- influenteaza rezultatele la nivel global

- este aplicabil doar la nivel de pagina, nu intregului site

Cum va afecteaza ?


Daca paginile site-ului nu sunt mobile-friendly poate exista o scadere semnificativa a traficului de pe mobil provenit din Google Search.

Din fericire, imediat ce site-ul devine mobile-friendly, aveti posibilitatea de a-l trimite pentru reindexare in motorul de cautare Google.

Rezultate sondaje

De pe ce dispozitiv citesti acest post?

871 de raspunsuri - a existat o diferenta de doar 28 voturi intre desktop/laptop si telefon mobil.

Telefon mobil

44%

Computer / Laptop

47%

Tableta

7%

Alt dispozitiv / ce e asta?

2%

Care este dezavantajul principal in crearea unui site mobile-friendly?

490 de raspunsuri - peste jumatate dintre respondenti spun ca nu e dificil sa ai un site mobile-friendly. Insa, 1 din 5 sunt de parere ca este dificil din punct de vedere tehnic.

Este scump

8%

Este dificil din punct de vedere tehnic

20%

Consuma mult timp

16%

Nu-mi aduc aminte

3%

Nu am identificat dezavantaje

53%

Care este lucrul care-ti displace cel mai mult cand navighezi pe internet folosind mobilul?

570 de raspunsuri - aproape jumatate dintre respondenti s-au plans de paginile care au un timp mare de incarcare.

Video care nu pot fi redate

14%

Redirectionari catre homepage-ul site-ului

13%

Timpul mare de incarcare a paginilor

46%

Afisarea reclamelor intermediare

16%

Altele

11%

Cele mai frecvente intrebari:

Ce dispozitive folosesc oamenii?

Telefon mobil

89%

Smartphone

34%

Computer

63%

Tableta

13%

TV cu acces la Internet

12%

MP3 player

9%

Dispozitive de joc

3%

eReader

3%

Tara: Romania
Respondenti: 1003
Sursa: The Connected Consumer Survey 2014

Ce dispozitive s-au folosit la informarea despre produse/servicii?

Smartphone

16%

Computer

88%

Tableta

10%

Alte dispozitive cu acces la internet

4%

Nu-mi aduc aminte

2%

Tara: Romania
Respondenti: 2527
Sursa: The Connected Consumer Survey 2014

1. Pozitionarile pe desktop si tableta vor fi afectate de acest update?

Nu, acest update nu va afecta cautarile efectuate pe tablete si desktop-uri. Afecteaza doar cautarile efectuate pe telefonul mobil, la nivel global (toate limbile si locatiile).

2. Acest update este aplicabil intregului site sau doar la nivel de pagina?

Update-ul este aplicabil doar la nivel de pagina. Adica, daca doar 5 pagini alte site-ului tau sunt mobile-friendly, dar restul paginilor nu, doar acele 5 pagini vor avea sansa de a ocupa pozitii funtase in rezultatele cautarilor efectuate pe mobil.

3. Cum aflu daca Google imi considera pagina site-ului mobile-friendly?

Aici intervenim noi!
Testam pagina site-ului dvs. si va vom raporta daca aceasta are designul adecvat pentru mobil. Trimite-ne informatiile tale, iar noi vom reveni cu rezultatele testului Mobile-Friendly.

4. Din pacate, nicio pagina a site-ului meu nu a fost mobile-friendly in data de 21.04.2015, insa urmeaza sa lansez cateva pagini adaptate telefoanelor mobile. In cat timp de la lansarea paginilor mobile-friendly voi vedea pozitionari la cautarile de pe mobil?

Se stabileste mobile-friendliness a unei pagini ori de cate ori aceasta este preluata si indexata.

5. Google prioritizeaza in rezultatele cautarilor efectuate pe telefoane mobile paginile dezvoltate folosind Responsive Web Design (care folosesc acelasi URL si HTML pentru versiunile de desktop si mobil) sau cele gazduite separat (www. pentru desktop si m. pentru mobil)?

Nu, mobile-friendliness este evaluat la fel in ambele cazuri, indiferent daca s-a folosit Responsive Web Design sau daca sunt url-uri separate.

6. Voi mai aparea in rezultatele cautarilor efectuate pe mobil daca site-ul meu nu este mobile-friendly?

Cu toate ca mobile-friendliness este foarte important, Google foloseste numeroasi alti factori atunci cand ofera rezultate. Asta inseamna ca, daca o pagina are continut de calitate poate aparea in rezultate chiar daca nu este mobile-friendly.

7. Am nevoie de un site pentru mobil daca majoritatea traficului vine din desktop?

Statisticile ne indica faptul ca din ce in ce mai multe persoane incep sa foloseasca telefoanele mobile. De asemenea, se prea poate ca majoritatea traficului sa vina din desktop tocmai pentru ca nu exista o versiune dedicata pentru mobil.